Interakcija u realnom vremenu
Jezici
EN real time interaction; NJ Echtzeit-Interaktion; FR interaction en temps reel;Definicija
Područje glazbene informatike zasnovano na tradicijama žive elektroničke glazbe (EN live electronic music) i bavljenju glazbeno-tehnološkim problemima vezanim uz:- proširenje mogućnosti uporabe računala u koncertnom izvođenju glazbe
- razvitak softvera i sučelja koji bi računalo unaprijedili i prilagodili kriterijima muziciranja u stvarnom vremenu (intuitivna kontrola, prividni izvođač i sl).
Komentar
Novija izvođačka praksa elektroakustičke glazbe postavlja distinkciju
između reakcijskih i interakcijskih
sustava (kako I. I. Bukvić u svojim predavanjima ističe), s naglaskom na
interakciji u užem smislu, tj. skladbama pisanim za izvođenje u živo, u
kojima je računalo programirano da bude partner glazbeniku u procesu
donošenja odluka tijekom same izvedbe (EN: virtual performer = prividni
izvođač).
Kritika
Mada bi potpun i točan hrvatski prijevod samog pojma bio interakcija u stvarnom vremenu
i ovakav se oblik već od strane domaćih autora i predavača često rabi,
on po značenju možda nije posve precizan niti u izvorniku. Grupa autora
okupljenih oko instituta IRCAM i Centro Tempo
Reale ukazuju da se u radu s računalima ne govori o real time već o reasonable time,
dakle o razumnom, glazbeno prihvatljivom vremenu. Naime tehnološka
ograničenja (kašnjenje signala, latencija operacijskih sustava i
sučelja, trajanje računskih operacija) uvijek unose vremensku pogrešku
koja, da bi neki interakcijski postav bio glazbeno prihvatljiv, mora
biti nekoliko redova veličine manja od najmanjeg vremenskog segmenta
definiranog glazbenom partiturom ili izvedbenom praksom.